یکشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۸:۵۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: استودیوی بل که از ‌آن با عنوان بزرگترین استودیوی موسیقی ایران یاد می‌شود، بعد از سه سال توقف آغاز به کار کرد

به گزارش همشهری آنلاین، استودیوی بل که از ‌آن با عنوان بزرگترین استودیوی موسیقی ایران یاد می‌شود، با تنبور کیخسرو پورناظری و فشار کلید ضبط توسط نصرالله ناصح‌پور بعد از سه سال توقف آغاز به کار کرد

مراسم رونمایی از استودیو بل عصر شنبه، 24 اسفند، با حضور جمعی از چهره‌های نامی عرصه موسیقی وهنر در خیابان لارستان، محل استودیو بل برگزارشد.

روبان افتتاحیه را عزت‌الله انتطامی برید و در همین حین یک اتود دو دقیقه‌ای از سرود «ای ایران» با صدای شهرام ناظری که اولین کار بازسازی شده این استودیو بود پخش شد.

در ادامه «محمد سریر» مدیرعامل خانه موسیقی گفت: بخش مهم ظرفیت موسیقی کشور و دانش و فرهنگی که پشتوانه آن است برای نشر امروز اینجا جمع هستند. کم‌تر چنین جمعی اتفاق می‌افتد که با علاقه و تمرکز در جایی که تمام سال‌های هنری منتشر می‌شوند، دور هم جمع شوند.

وی ادامه داد: استودیو محلی است برای خروجی همه فعالیت‌های موسیقی بهترین آثار اگر خوب تهیه و ضبط نشوند خروجی خوبی نخواهند داشت. بر این اساس این مکان ، مکان بسیار مهمی برای هنرمندان موسیقی است.

وی ادامه داد: آثاری که گذشته منتشر شده‌اند، می‌توانستند با ضبط‌های خیلی خوب در اختیار مخاطبان قرار بگیرند اما متأسفانه به دلیل نبود چنین امکانی از آن زمان‌ها گذشته و دیگر ضبط خوب برای آنها غیرقابل تکرار است.

مدیرعامل خانه موسیقی با اشاره به ضبط آثار خود در استودیو بل بیان داشت: سال 49 اولین کارم را که موسیقی سریال «تلخ و شیرین» بود را در این استودیو ضبط کردم. بعد از دوران جنگ هم مجموعه دیگری به نام «دل‌آویزترین» را با صدای نوری و نظارت فریدون شهبازیان انجام دادم.

این آهنگساز افزود: به عقیده من با افتتاح این استودیو قدم مهمی برداشته شده و مؤسسات دولتی نیز باید به این امر مهم توجه داشته باشند. همچنین حضور صدابرداران توانا در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

77286

در مراسم افتتاحیه هنرمندانی چون، محمود دولت‌آبادی، داود گنجه‌ای، صدیق تعریف، ، شهرام ناظری،‌ عزت‌الله انتظامی، نصرالله ناصح‌پور، هوشنگ کامکار، کیخسرو پورناظری، محمد سریر، حسین دهلوی، هوشنگ ظریف، فریدون شهبازیان، معینی کرمانشاهی، قطب‌الدین صادقی، داریوش طلایی،  اردشیر و ارسلان کامکار، هنگامه اخوان،فاضل جمشیدی،حمیدرضا نوربخش، داریوش پیرنیاکان و... حضور داشتند.
 
استودیو بل که سال 1344 در خیابان لارستان به پیشنهاد مرتضی حنانه ساخته شد، بعد از سه سال تعطیلی، عصر شنبه 24 اسفند به مدیریت محمدعلی چاووشی گشایش یافت.[مجهزترین استودیوی موسیقی ایران رونمایی می‌شود]

کد خبر 77286

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز